2010-04-28

Trädgårdsdesign....

 

Ett stort tack till Lis med "Svenska inredningsbloggar" för all hjälp med att kunna genomföra denna idé med "Svenska Trädgårdsbloggar" till verklighet. Efter att jag länge gått och funderat på tanken om en samlingsblogg för trädgårdälskare började denna bloggen ta sin form från mina tankar till detta resultat.

Jag tycker Lis har ett bra och enkelt upplägg att kunna bli medlem och att du då får vara med i hennes lista på bloggen över medlemar, när varje medlem gör ett inlägg kommer det överst. Då är det är enkelt att titta in till de bloggare som är aktiva.

Jag vill att Svenska Trädgårdsbloggar ska vara en blogg för alla som bloggar om trädgård, växter och allt som hör detta till med tips om böker, mässor, plantskolor, trädgårdsdesig och mycket mera. Oavsett om du har den lilla eller den stora trädgården så ska man kunna få vara med och dela med sig av sina tips och idéer.

Det gäller att ha lite överseende en tid för att kunna få igång bloggen. Jag hoppas kunna bjuda in lite olika bloggare och även andra experter att göra inlägg. Vi kan ju hoppas att jag kan charma Gunnel Karlsson den 12 maj.
  
Vill passa på att slå ett slag för denna underbara bok. "Trädgårdsdesign i praktiken" en bok för dig som vill ha expert hjälp till din trädgård med allt från att skapa trädgårdsrum, vackra rabatter, att göra trädgården till en del av din bostad och det där lilla extra. Boken är skriven av Dan & Ann-Christin Rosenholm.

Anna

4 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Härligt, härligt.., vilket trevligt initiativ Anna!!!!!
Jag kommer garanterat att hälsa på här MÅNGA gånger:)
Härligt att få läsa om vad folk har för kul för sig i sina trädgårdar och vem vet.., jag kanske själv kan bidra med någon ide?!?!?
Kram till dig....
Marianne

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Tack för förfrågan Anna, jag skriver gärna ett inlägg om ett par veckor....
Har så mycket ritningar som måste tänkas färdigt just nu:-)

Annika Christensen sa...

Hej!
Klart att jag vill göra ett inlägg.
Jag har bara så mycket just nu men jag återkommer om ett tag med ett förslag.
Har du någon önskan?
Jag skall också bli medlem men jag har aldrig gjort det så jag får fundera ut hur man gör.
En sak i taget.
Mejla gärna mig igen så kan vi ta det via mejl

annika

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken bra idé Anna! Jag tycker att det verkligen är något som har saknats i bloggvärlden. Blir ju lite som en kvalitetsstämpel på bloggarna som är med också...
Kram/ Anna