2012-02-25

Ska du välja häck i år?

Jag har tidigare skrivit ett inlägg om skillnaden mellan bok och avenbok på min blogg
Nu när många går i häcktankar så vill jag hänvisa till den eftersom jag till min förskräckelse hör att många kunder inte får rätt råd från plantskolorna vad gäller just bok kontra avenbok... Det är STOR och VÄSENTLIG skillnad på arterna!

Bokhäck i vinterskrud. En vacker häck, men mkt mindre tålig än avenbok!

***

klicka in dig och läs inlägget, där finns enkel information om vilken sort du skall välja beroende på var och hur du bor, och vilken jordmån du kan erbjuda!


***


Ha det gott!

Varmkramar från ett vårvintrigt Estocolmo!
Hillevissan

* *   * *   * *   * *   * *



OBS Problemos con länkos...;-)

Jag har problem med att lägga in nya medlemmar sedan början av februari, (pga mängden länkar tror jag) så om ni inte kommit in här ännu, så beror det på detta.
Ha tålamod tills jag listar ut hur vi ska göra...
Hillevissan

1 kommentar:

Gela sa...

Det måste jag läsa, har ju planterat avenbok utan att ha fått för mycket råd någonstans ifrån men gillar den.
Är väldigt nöjd så här långt. Lite svårt att bestämma mig hur jag skall ha den att se ut hur hög jag vill ha den. Därför är de flesta toppar oklippta än.
Ha en fin fin helg/Gela