2011-10-26

Här är jag - er nya Kitchen Garden Coach!

Hej alla glada trädgårdsälskare! Kitchen Garden Coach – c’est moi!  Jag är den andra sprillans nya medhjälparen här på Svenska trädgårdsbloggar och här kommer en närmare presentation av mig, Madame C, som till vardags skriver på bloggen Cesars trädgård.


Ingång till köksträdgården

Frankofil och odlarfantast, c’est moi. Till vardags undervisar jag i världens två vackraste språk, franska och svenska, och som tröst för att jag inte blev den stenrika bestseller-författare jag en gång drömde om, skriver jag varje dag i min trädgårdsblogg. Där får jag utlopp för mitt kreativa skrivande. Eller ja, åtminstone ibland, när det gnistrar till i hjärnkontoret!


Vår vackra bullerby sedd från köksträdgården

Mitt inne i det mörkaste Småland, i den vackraste bullerbymiljö man kan tänka sig, lever jag ett skönt trädgårdsliv tillsammans med min man och våra tre tonåringar. Trädgården har, efter tio år av aldrig sinande entusiasm, vuxit till cirka åtta tusen kvadratmeter, men vår tomt är fyra hektar, så några begräsningar när det gäller odlingsbar yta ser vi inte. Kanske är det trots allt tur att det finns andra typer av begränsningar, såsom finansiella och tidsmässiga!


Kålskörden - årets stolthet!

Sedan mitt trädgårdsbloggande tog fart för snart två år sedan, har tanken om trädgården som en social mötesplats definitivt fått fäste i min virtuella värld. Med datorns hjälp utbyter jag tankar och idéer om trädgård varje dag i veckan. Lustigt nog har den reella välden hängt med och vi har den här sommaren tagit emot många besökare i vår trädgård. En fantastisk och helt oväntad utveckling!


Hillevi, här är mitt planteringsbord... vem är jag? :)
Anna, det gamla 50-talsköket är finfin återvinning - you like, me like! :)

Eftersom köksträdgård och självhushållning ligger mig varmt om hjärtat, blev jag glad och stolt när Hillevi bad mig att då och då skriva med fokus på nyttoodling och köksträdgård här på sajten. Mitt första bidrag kommer att handla om några av mina favoritfröfirmor på nätet, både svenska och utländska. Vi ses snart igen!

Härlig trädgårdsvecka
önskar er
Kitchen Garden Coach Charlotta

6 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hmmmm.. Härligt! jag fick visst mer utmaningar vad gällde planteringsbord, än jag anade att jag skulle få... Mitt är ju också återvunnet - åff kårrs:-)))

Varmt välkommen som Garden Coach Charlotta!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Bonjour Madame C!!

Oh, tänk om man hade de ytorna :-))) Gillar så din stora, fina och produktiva köksträdgård. Och att du delar med dig av dina erfarenheter. Alltid intressant att se vad som händer hos dig!

Haha..... ja, nu känns det nästan oundvikligt att visa mitt 'planteringsbord' också :-))))

Kram
Charlotte

M/S Design sa...

Superfina kål!!!
Jag tänker inte visa mitt planterings ställe det är för avslöjande.
Mariana

Helens trädgård sa...

Hejsvejs!
Kul att 'se' dig här :=)

Isas Trädgård sa...

Hej Charlotta !
Har ju länge beundrat din underbara köksträdgård och drömmer om att någon gång få något liknande .... i miniformat kanske ! Skall bli jättekul att följa dina inlägg här !

Ha det så gott !
Kram/Isa

Blomkärringen sa...

Härligt Charlotta! Hoppas få till lite grönsaksland nästa år (hur många år har jag inte sagt det!!! ) Ha det bra!